horizontal

Horizontal - En feministisk drömblogg

Kategori: Allmänt, Feminism

Hej! Jag heter Johanna, jag är 22 år och bor för närvarande i Umeå. Jag har tidigare bloggat under namnet Maskroslandet. En blogg som jag startade tidigt i livet, precis när bloggar började bli populära. Jag tror att jag var 14 eller 15 och visste inte särskilt mycket om livet.
 
För ungefär 6 månader sedan bestämde jag mig för att ta bort den bloggen då den innehöll smått värdelösa saker om min vardag.
 
Under dessa 6 månader har mina facebookstatusar blivit allt längre då jag verkligen har ett strakt behov av att få skriva av mig. Jag har verkligen saknat att blogga. Särskilt nu när jag pendlar mellan hopp och förtvivlan detta valår.
 
Har nästan alltid haft en feministisk analys, men inte alltid förstått att jag varit en feminist och vad detta betyder. De senaste 3 åren har jag allt mer utvecklat min politiska ståndpunkt och min feministiska ådra. Med hjälp av fantastiska vänner med bra åsikter, med fantastiska förebilder som föräldrar, lärare, offentliga personligheter så som Kakan Hermansson, Nanna Johansson, Nour el Refai, Hanna Hellquist, Bianca & Tiffany Kronlöf etc,etc. Men också med hjälp av idioter så som rasister, nazister, homofober, översittare, som fått mig att inse att jag inte vill leva i en värld där de får inflytande. Med det sagt vill jag att du ska hålla utkik efter min nya blogg och min twitter där jag för enkelhetens skull bara heter johannahessling utan mellanslag. Än så länge innehåller inte bloggen särskilt mycket men här kommer jag skriva en massa saker om feminism, patriarkat, samhällsfrågor, och såklart en del om mig och mitt liv.
 
Bloggen är under konstruktion så håll ut tills den blir roligare att besöka. Jag lovar att det kommer vara värt det. För nu börjar det bli allvar. Jag vill ha förändring i samhället, i mitt liv. Följ mig gärna, och sprid gärna min blogg till dina vänner för denna kommer att handla om viktigare saker än vad jag äter till frukost och vad jag har för outfit.

KOMMENTARER:

  • Eva Åström säger:
    2014-06-26 | 21:03:14

    Ser fram emot att följa dig, Lycka till! Kram!

Kommentera inlägget här: