horizontal

Jag tycker det borde heta hendarin! Inte mandarin!

Kategori: Feminism

 
Hejsan hoppsan medsystrar och bröder! Nu är jag här igen och ska försöka få ur mig lite tankar, men även fakta.
 
Innan du läser vidare, ta och kolla in Clara Henrys vlog på youtube! I klippet jag har länkat så förklarar hon varför hon är feminist och vilka som är de fördomsfulla kriterierna samt de verkliga kriterierna för att kunna kalla sig för en feminist. Hon är i övrigt en skitrolig tjej med vettiga tankar så kolla gärna vidare EFTER att du läst mitt inlägg ;)
 
Det som inspirerade mig till att skriva detta inlägg var en drös av kommentarer som hon fick på sitt klipp. Kommentarer som gör att jag precis som Clara vill skrika rätt ut och börja riva sönder tidningar.
 
Jag tänkte visa er några exempel och utifrån mig själv försöka besvara några kommentarer.
 
"Vi män är mer logiska och kvinnor är mer känslosamma. Mannen är naturligt skapad till att leda."
 
Ett klassiskt exempel på hur fantastiskt hjärntvättad en människa kan bli av könsnormer och patriarkala strukturer. Det är precis detta som gör att vi lever i ett ojämställt samhälle. Precis detta som gör att den onda cirkeln aldrig någonsin klipps av. För det är vad vi lär våra barn, som senare lär vidare till sina barn, som lär det till sina barn, som gör att det aldrig aldrig någonsin tar slut. 
 
Klart som fan att det är fler kvinnor som är feminister. För det ligger ju till männens fördel att vi lever i den värld vi lever i. De får högre lön, chefspositioner, hyreskontrakt, tv-tid. Så de män som saknar den intelligens och den ödmjukhet som krävs för att inse att både människor och planet skulle må bättre av att vi var jämställda, pushar såklart för att feminister är galna håriga lesbianer som vill utrota allt som har en penis. Jag skulle vilja säga att mannen är naturligt skapat till att leva. Så som kvinnan.
 
"Det finns inkompetenta fittor överallt"

Jo visst finns det. Det finns också inkompetenta kukar överallt. Men det finns hjälp att få. Klicka HÄR så finns det tips och råd på hur du kan gå till väga med ditt inkompetenta kön.

 
 
"Om feminism hade varit för jämställdhet idag så hade det inte behållt ett könspecifikt namn."

Detta är någonting som gör mig så jävla irriterad!!!!! Det är något som många antifeminister väldigt gärna påpekar. Istället för att bli provocerad över ett ord som har en kvinnlig klang i sig så kanske man istället kan ta och lära sig vad feminism innebär. Ingen man tappar pungen av att kalla sig feminist eller vara för feminism. Ingen man tappar pungen av att använda orden"allemansrätt" eller "allmänhet" som är ord med manlig klang. Ska vi vara riktigt noga tycker jag fan inte ens att det ska få heta mandarin. Hendarin tycker jag det ska heta!
 
"Bra att du står upp för dina åsikter! Personligen är jag maskulinist."
 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!! HA HA HA!!! ............ HA!!
 
Finns ju vissa antifeminister som är jävligt roliga också!
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: